2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. hadjito
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. metaloobrabotka
8. djani
9. iw69
10. rosiela
Учени са установили, че бебетата на 14-месечна възраст, които предават повече понятия чрез Жестове, имат по-богат речников запас, когато станат 6-годишни. Интересно е, посочват специалистите, че има значение дали те растат в бедни или в средно заможни семейства.
Всеки, който е виждал бебе да си протяга ръчичките, когато иска да го вземат, знае, че децата намират начин да общуват много преди да проговорят. Жестикулирането е важен предшественик на образуването на изречения – децата започват да
КОМБИНИРАТ ЕДНА ДУМА С ЖЕСТ, КОЙТО ЗАМЕСТВА ДРУГА ДУМА
Учени от университета в Чикаго са установили, че децата от семейства с ниски доходи започват училище с по-беден речник, посочва Асошиейтед прес. Тази разлика остава до студентска възраст.
Всъщност речниковият запас на децата в предучилищна възраст предопределя и справянето с учебния материал. Изказът на детето се определя от начина, по който родителите са разговаряли с него от бебешката му възраст. Предишни проучвания са показали, че по-заможните и по-образованите родители говорят и четат повече на децата си и използват по-разнообразен речник и сложен синтаксис.
За да се установи дали тези родители жестикулират повече, докато говорят и общуват със своите деца, в чикагски район били проучени 50 семейства от различни прослойки с деца на 14-месечна възраст. Направени били 90-минутни записи, за да се преброят думите и жестовете на децата и техните родителите. Освен количеството, е било отчетено дали децата влагат в жестовете си някакво значение.
Родителите използвали обикновени жестове, за да посочат нещо или да изговарят
НЯКОЛКО ДУМИ
По време на 90-минутния запис по-заможните родители жестикулирали повече, а техните деца изразявали с жестове средно 25 понятия. Децата от победни семейства използвали средно около 13 жеста. На следващия етап учените изследвали доколко децата на 4 години и половина познават думите. Резултатът от теста показал, че по-бедните деца са се представили с 24 точки по-зле. Причината за това се корени главно в социално-икономическия статус и речта на родителите, но жестовете също имат значение. Не че богатите родители жестикулират повече, казват учените, но техните жестове са по-разнообразни и са заредени с повече различни значения.