Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. stela50
12. getmans1
13. zaw12929
14. tota
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. stela50
12. getmans1
13. zaw12929
14. tota
Най-активни
1. sarang
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Постинг
22.10.2010 08:20 -
Еротичният език на бижутата - 7
Има много видове накити, много възможности те да бъдат демонстрирани, но мотивите, които подтикват хората да украсяват собственото си тяло — от главата до петите, не са толкова много.
Ако успеем да пренебрегнем стойността и предназначението на едно бижу и го възприемем единствено като украшение, то сигнализира по специфичен начин личността и мотивацията на неговия притежател.
Едно бижу обикновено не служи за никаква полезна цел.
Именно неговата безполезност и техническа нецелесъобразност го правят особено изразително, характеризиращо личността на неговия собственик. Когато един човек си купува накит, той прави своя избор особено внимателно, проявявайки чувствителност, която му подсказва красив ли е този предмет, т.е. дали отговаря на неговия вкус, дали е в хармония с неговия образ, емоционалност и еротично излъчване.
Бижуто като еротичен сигнал
Чувствителността и еротиката се отнасят към интимната област, защото те обхващат очаквания и отношения, които техните притежатели най-малко биха искали да бъдат критикувани или поставяни в неизгодна позиция.
При избора на бижу, както при еротичното поведение, се има предвид емоционалната съгласуваност.
Онова, което в интимната област се изразява като еротика, може да се отрази по съответен начин в нагласата при избора на едно украшение.
Затова бижуто се превръща в еротичен сигнал на личността, неин еротичен изказ.
Би трябвало да се прави разлика каква именно част от тялото и с какво бижу се украсява.
Ще се съгласите, че една златна верижка говори за различни неща в зависимост от това дали се носи на шията, на корема или на крака.
Един и същ пръстен с диамант променя своето значение в зависимост от това дали е поставен като на безименния пръст или на кутрето, дали до него има още един пръстен или е единственото украшение върху ръката.
Обикновено едно бижу привлича вниманието изобщо към тялото, а не само към областта, която украсява. Обеците подчертават и отбелязвата не само ухото, а по-скоро лицето като цяло.
Гривната привлича погледа не към китката, а към горната част на ръката до рамото.
Една верижка на крака насочва погледа към цялата област на краката.
Пръстенът въвежда в полезрението цялата ръка до китката.
Пръстените, които украсяват ръцете Всеки пръст на ръката има свое собствено изразително значение.
В зависимост от това къде е поставен пръстенът, сигналът, който той подава, е различен. Безименният пръст представлява възприемчивата, чувствителна и сантиментална област на човешкия характер.
Ако върху него е поставена венчална халка, това говори за съпружеството като състояние.
Ако на същия безименен пръст е поставен пръстен като украшение, тогава този пръстен може да подскаже много за душевното състояние на своя собственик.
Ако пръстенът не е голям е неговият модел и изработка е традиционен, със случайни орнаменти и декорация, това може да предположи, че душевната нагласа по отношение на любовния партньор не е диференцирана.
Докато един прекалено голям пръстен върху безименния пръст, с много украса, който провокационно се набива в очи от пръв поглед, подсказва, че е твърде възможно и емоционалното поведение на този, койно носи този пръстен, е прекалено бурно и екзалтирано или дори истерично. Същият пръстен, поставен на средния пръст, още повече подчертава и драматизира тази характеристика, тъй като средният пръст представя областта на чувството за собствено достойнство, самолюбието и тщеславието.
Показалецът изразява целеустременото волево поведение, инициативността в действията.
Онзи, който носи пръстен върху показалеца си, той украсява своите волеви импулси и по всяка вероятност е властен диктатор, самонадеян, самоуверен и надменен човек.
Най-малкият пръст, кутрето — често ли го виждаме "аристократично" отклонено встрани?
И в прекия, и в преносния смисъл той лесно се отклонява от определената посока — става дума и за любовен флирт, и за "кръшкане"...
Такива еротични или духовни "отклонения" могат да бъдат своенравни, капризни или оригинални.
Онзи, който украсява кутрето си, показва чрез пръстена, използвайки го макар и несъзнателно, по какъв именно начин би искал да преживее своето собствено своеобразие.
Ако някой носи върху кутрето си пръстен с брилянт в традиционен златен обков, то този човек има претенциите на необикновена, особена, забележима и обществено значима личност.
Ако пък млада дама носи върху кутрето си няколко изискани, естетично и хармонично подбрани нетрадиционни халки, може да се предположи, че тя търси оригинални стимули или мотиви и с внимание и любопитство възприема еротичното и привлекателното; при това със сигурност би искала да изпита много нови впечатления.
А що се отнася до златната верижка като декоративен символ тя е едно срамежливо прикриване на кокетна привлекателност.
Поставена върху глезена на крака, тя е сигнал за една открита натура, разкрепостена и сексуална. Този, който се грижи не само за лицето и ръцете си, но и за своите крака и стъпала и ги украсява, той обича не само с главата и със сексуалния си орган, но и с цялото си тяло, което при него е чувствително и сладострастно.
Не напразно индийките са украсявали своите стъпала с накити и цветни бои.
Личните мотиви
Питайки се за мотивите, които карат хората да се украсяват с бижута, би трябвало да си зададем въпроса защо пък някои избягват всякакви бижута и не използват украшения.
Една част от хората държи да се появява в околния свят "накичени" и гримирани, други предпочитат изобщо да са без украси.
Първите биха искали с помощта на емоционално, привлекателно възбуждащо средство — украшението — да представат себе си като личност.
Втората група, тези, без украшенията, искат да ценят личността им и качествата им без тези материални сигнали.
Деловите, работещи хора възприемат външните прояви според функционалното, целесъобразно поведение.
В противовес на тази разумна външна фасада са богато декорираните хипита и пънкари с тяхната специфична идеология на чувствата.
Основните мотиви са четири:
Този, който използва украшения, прави това под влиянието на четири различни типа мотиви и по този начин непреднамерено издава образа на своите собствени интимни еротични преживявания.
1. Стремеж към защитеност и безопасност.
2. Стремеж към престиж.
3. Стремеж към сексуално раздразнение.
4. Стремеж към красота.
Вследствие на тези четири съвършено различни мотиви, човек избира и предпочита четири различни вида украшения.
И понеже тези четири различни вида накити трябва да удовлетворят различни потребности, те се различават по своя материал, размери и обработка. При оценка на мотивите, диктувани от съответната потребност, формата и цветът на бижуто има важно значение, защото изразява емоционалната нагласа, докато в същото време стойността е важна само при избора на достатъчно престижни бижута.
1. Не особено големи, прецизно изработени накити говорят за стремеж към защитеност и безопасност. Не е случайно, че в повечето случаи украшението е дребно, малко. Това, което е малко и слабо трябва да бъде заобиколено с грижа, нуждае се от грижливо, изпълнено с любов, внимание. Точно такава емоционална нагласа по отношение на накитите придобиват хората, които биха искали да видят в тяхно лице достойна за любов скъпоценност. Те търсят и се възхищават от такива украшения, които със своя външен вид създават впечатлението, че са изработени с много любов, с безкрайно старание и търпение. Едно такова малко бижу съвсем не е обезателно да е скъпо. Понякога, което е особено характерно за накитите, изработени от народни майстори, украшенията се изработват от прост метал, керамика и полускъпоценни камъни или от дърво и плодови костилки. Миловидните и симпатични накити, малките скъпоценности на възрастните са това, което са меките плюшени играчки за децата.
2. Престижни бижута издават стремеж към значимост. Скъпото бижу е едно разумно капиталовложение с определен риск за сметка на многократното използване. Украшението, възприемано като влагане на значителни средства има това преимущество, че може да бъде подарено на съпругата и след това тя да бъде показвана богато украсена, за да бъде демонстрирано пред всички благосъстояние, положение, значимост. Всички тези неща, подобно на диамантената игла, масивните златни гривни, верижки и огромни пръстени са само една форма на снобизъм. Което, разбира се, в днешно време не разбират мнозина от новобогаташите. Такива традиционни украшения като огърлица от истински перли, пръстен с диамант, сапфир в брилянтен обков, златни гривни и ланци сигнализират традиционните претенции за престиж и високо положение.
3. Предизвикателни, дразнещи украшения изразяват стремеж към секс. Татуировката върху гърдите не винаги е изкуство, но във всеки случай е вид украшение. Кожената гривна — не винаги се носи, за да предпази физически китката, доста по-често е украшение, сигнал, че срещу нас е "твърд и суров мъж". Стоманените вериги на китката също нямат нищо общо с плен и затвор, а обозначават твърд и суров мъж, който иска да се освободи от собствената си неувереност в себе си. Всякакви животински зъби, парченца кожа, които се окачват на врата, пайети, а така също и кожени яки и маншети на връхните дрехи — всичко това са украси със сексуален, подчертан дразнещ характер . Те обаче подчертават не една сурова мъжка изразност, за каквато стана дума при металните вериги и кожени детайли, а изразяват привлекателността и възбудимостта на един мек, увлечен от играта, ласкав мъж, който лесно се сближава. Дразнещите украшения, като например татуировки и макиаж, хвърлящи се в очи, често излъчват провокация, целят привличане на вниманието и понякога имат явно екстравагантен характер. И намерението на онези, които носят такива украшения, няма нищо общо с желанието да изглеждат прекрасно, подобно на една дама с красиво бижу, а е в това да дразнят, предизвикват, възбуждат, провокират, стимулират.
4. Естетически оформени, стилни украшения говорят за стремеж към красота. Стилно и естетически оформено обикновено се смята онова украшение, което е избрано с вкус. Това могат да бъдат клипсове или обеци, но така подбрани, че да са в хармония и да подхождат на прическата и дрехата. Ръчен часовник, който се носи поради целесъобразност и необходимост, може да бъде и просто един технически хронометър, с каишка, висящ от ръката, но може да бъде и детайл, украсяващ ръката. Онзи, който използва накити, за да украси себе си, комбинирайки елегантно подбрани вещи, съчетавайки ги в съответствие със своята личност, така че те да въздействат естетически като едно цяло, той наистина разбира езика на красотата и хармонията в живота.
http://margaritta.dir.bg/2avgust/05nakiti.htm
Английски език : Възклицателни изречения...
Английски език : Условно наклонение / Th...
Английски език : Пряка и непряка реч / D...
Английски език : Условно наклонение / Th...
Английски език : Пряка и непряка реч / D...
Следващ постинг
Предишен постинг
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене